شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

44 توانایی و مهارتی که هر مرد و زن باید بدانند

مهارت
از نظر تئوری، اکثر ما می دانیم که باید برای هر چیزی آماده باشیم – مثل همین موقعیت همه گیری بیماری COVID-19 که با آن مواجه هستیم. اما واقعیت این است که گاهی اوقات احساس تاسف می‌کنیم که برای کنترل مشکلاتی که زندگی پیش رویمان قرار می دهد، مجهز نیستیم. بیایید با آن رو به رو شویم – گاهی بزرگسال بودن دشوار است! و بعضی اوقات آن قدر که درگیر آموختن مهارت های زندگی به فرزندانمان هستیم، فراموش می کنیم خودمان هم باید مهارت های مورد نیاز برای خانواده را یاد بگیریم.

مهارت های خانه داری

1- مهارت های اساسی در امور خانه داری + نحوه تمیز کردن

از مرتب کردن تختخواب گرفته تا اصول اولیه لباس شستن، همه ما به مهارت های اساسی در خانه داری نیاز داریم. این یعنی همه! زن و مرد، از دانشجویان گرفته تا پدربزرگ و مادربزرگ: مرتب نگه داشتن خانه یک مهارت زندگی است که سلامتی خانواده را تضمین می کند، شما را منظم نگه می دارد تا بتوانید آن چه را لازم دارید پیدا کنید و موجب پس انداز پول می شود تا بتوانید به زندگی خوب ادامه دهید.

2- چگونه آشپزی کنید…

همه ما سرآشپزهای موفقی نیستیم. اتفاقا عاشق غذاهای فریز شده با حداقل تلاش هستم. آن ‌ها به من این اجازه را می ‌دهند که “کار عادی” پخت ‌و پز را از سر راه بردارم، در حالی که هنوز هم غذاهای مغذی برای خانواده ‌ام فراهم می‌کنم. حتی اگر یکی از طرفداران پرو پا قرص آشپزخانه نیستید؛ اما چند بشقاب با زحمت کم در کابینت خود دارید که به سرعت آماده می شوند. حتی اگر غذا فقط ماکارونی و پنیر باشد، توانایی پختن و خوردن آن یک مهارت لازم برای زندگی است.


3- اصول اولیه خیاطی

حرکتی در میان وبسایت های جهانی وجود دارد که به همه دیکته می کند باید یک خیاط ماهر باشید، تا بتوانید برای افراد خانواده خود لباس بدوزید. من این مهارت را ندارم با این حال، از ساختن صنایع دستی خلاقانه لذت می برم و گاها می خواهم یک چرخ خیاطی برای یک پروژه سریع، آسان و سرگرم کننده تهیه کنم. توانایی دوختن دکمه یا لبه دوزی لباس از مهارت های ساده ای است که می تواند عمر لباس را طولانی کند، بعلاوه یادگیری آن فقط چند ثانیه طول می کشد. حتی لازم نیست که این کار را عالی انجام دهید!

4- تعمیرات منزل

همه می دانیم که مهارت دست به آچار بودن می تواند در صرفه جویی وقت برای تعمیرات منزل به شما کمک کند. شما مجبور نیستید با برقکار یا لوله کش تماس بگیرید، بعلاوه هر بار که مشکل جزئی در منزل دارید؛ نیازی به پول خرج کردن نیست. این توانایی در مجموع می تواند به شما کمک کند. در خیلی از مکان ها، کلاس و کارگاه هایی برگزار می شود که همواره در دسترس هستند و به شما در نحوه تعمیرات مورد نیاز منزل کمک می کنند. این کلاس ها حتی در مورد کوچک ترین مسائل، مثل رفع نشتی شیر آب هم، واقعا رضایت بخش هستند!

5- نحوه رفع گرفتگی توالت یا سینک

این از جمله “مهارت های زندگی” مورد نیاز است که خیلی از افراد دوست ندارند با آن آشنایی داشته باشند، اما بگذارید به شما بگویم: اگر با یک توالت مسدود شده برخورد کنید، لازم است که نحوه استفاده از لوله باز کن یا پیستون را بدانید. تعداد زیادی فیلم های آموزشی در یوتیوب وجود دارد که یاد می دهد چگونه به شکلی خلاقانه گرفتگی توالت را برطرف کنید. اما اگر شک دارید، از همان پیستون قدیمی جایگزین استفاده کنید.

6- نحوه استفاده از وسایل آشپزخانه

بسیار خوب است که با نحوه تمیز کردن یخچال و بالا بردن بازدهی آن آشنا شوید. بعلاوه مانند خیلی از لوازم موجود در آشپزخانه، بهتر است با تنظیمات روی بورد یخچال آشنا شوید. گاهی اگر فکر کنید؛ می بینید وسایلی دارید که از خیلی از قابلیت های آن ها استفاده نکرده اید، بعلاوه این وسایل را برای تنگ کردن جا نخریده اید. پس خوب است که 10 دقیقه وقت بگذارید و با کارآیی آن ها آشنا شوید. خواهید دید که خیلی از آن ها کمک بزرگی برای شما خواهند بود.

مهارت های فنی

7- نحوه استفاده از تقویم و زمان بندی

توانایی استفاده از ساعت و تقویم به عنوان پایه و اساس مدیریت زمان است – این توانایی به خودی خود یک مهارت زندگی است. استفاده از تقویم زندگی را ساده تر می کند و به شما کمک می کند تا روزانه همه ی کارهایتان را انجام دهید. لازم نیست که با تقویم زندگی کرده و بمیرید، اما یادگیری نحوه مدیریت کردن زمان برای فعالیت ها و برنامه های زمان بندی شده باعث می شود زندگی شما بسیار ساده تر شود.

8- مهارت نوشتن

من نمی‌گویم که همه باید قادر به نوشتن وبلاگ باشند و یا این که باید یک شاهکار هنری خلق کنید، اما داشتن درک پایه‌ ای از ساختار جمله و بیان نوشتاری می ‌تواند شما را در زندگی بسیار فراتر ببرد. برخی از نوشتن متنفر هستند، در حالی که برخی دیگر احساس می کنند این تنها روشی است که آن ها می توانند افکار درونی خود را بیان می کنند. اگر سابقا دانش آموز بودید، یک کلاس نویسندگی خلاقانه یا یک دوره نوشتن را به صورت آنلاین، که می تواند به شما کمک کند تا این مهارت را یاد بگیرید، پیدا کنید.

9- صحبت کردن در جمع

مانند نوشتن، صحبت کردن – به خصوص صحبت کردن در جمع – می تواند باعث شود بعضی از افراد در یک گوشه پنهان شوند، در حالی که برخی خیلی راحت با آن برخورد می کنند. صحبت کردن در جمع مورد علاقه من نیست، اما همه می توانند نکات مفیدی را برای بهتر صحبت کردن یاد بگیرند، مثل نحوه نفس گیری، آماده شدن و برقراری ارتباط با موضوع صحبت و بیان آن برای مخاطبان. اگر شجاع هستید برای صحبت کردن در جمع های مختلف پیش قدم شوید. مثلا یک صحبت در کلیسا یا یک انجمن عمومی. هرچه بیش تر تمرین کنید، بهتر می شوید.

10- ارتباط موثر

اهمیتی ندارد که در مورد نوشتن صحبت می کنیم یا صحبت کردن، مهم این است که ارتباطات یک مهارت حیاتی است که هر دو را در بر می گیرد. هیچ کس نمی تواند کارهایش را به تنهایی به نحو احسن انجام دهد، بنابراین یادگیری برقراری ارتباط با دیگران به شما کمک می کند تا در زندگی به جایی که لازم است برسید – و مطمئنا این یک مهارت آموختنی است. این مهارت در مورد بیان نیازها و خواسته های شما می باشد و می تواند به یادگیری، رشد و بالندگی و قوی تر شدن شما کمک کند. از طریق مهارت ارتباط، با دیگران روابط و دوستی برقرار می کنیم، بنابراین خوب بودن در این زمینه به این معنی است که در تعامل خود با دیگران موفق خواهیم بود.

11- تکنولوژی موبایل و اینترنت

من تا زمانی که نتوانم “از پتانسیل گوشی استفاده کنم” قادر نخواهم بود که همه کارها را از طریق تلفن انجام دهم، بنابراین مهارت های پایه کامپیوتر برای زندگی امروز ضروری است. حداقل باید بتوانید از اینترنت و ایمیل برای جستجوهای اساسی استفاده کنید. تکنولوژی ابزاری قدرتمند و مفید است که می تواند زندگی شما را ساده تر کند. بنابراین با ترس از این که ممکن است چیزی را حذف و یا بر روی چیزی که نمی دانید، کلیک کنید، رو به رو شوید. ارزشش را دارد.

12- نحوه تهیه نسخه پشتیبان از پرونده ها

صحبت از اشتباهات غیر قابل برگشت است و امیدواریم که شما هیچ وقت با این مسئله برخورد نداشته باشید. همه ما فقط روی چیزی کار کرده ایم که قابل دیدن است و اگر حذف شود، منجر به ترس و وحشت می شود. ذخیره کردن. فایل هایتان را ذخیره کرده و این کار را مرتبا انجام دهید. یاد بگیرید که از تلفن و کامپیوتر خود، روی هارد یسک پشتیبان تهیه کنید. هیچ چیز ویرانگرتر و سخت تر از دست دادن زمان و ساعات کار نیست، زیرا از آن بک آپ نگرفته اید.

13- نحوه محافظت از گذر واژه ها یا کلمات عبور

اگر چه ممکن است این گونه جزئیات، خیلی کوچک شمرده شوند، بعلاوه اکثر اوقات می شنویم که افراد می گویند “ما برای همه کارهایمان از یک رمز استفاده می کنیم” که بسیار خطرناک است! گذر واژه ها مانند کلید هستند. آیا می‌ توانید از یک کلید برای خودرو، خانه و دفتر کارتان استفاده کنید، سپس نسخه ‌هایی از آن را بسازید و در تمام شهر از آن استفاده کنید؟ خیلی مسخره است! خوب، استفاده از گذر واژه محافظت نشده برای همه چیز یکسان است. یک ابزار مدیریت گذر واژه مانند 1Password را امتحان کنید تا به شما در ساده ‌سازی، پیگیری و محافظت از داده ها کمک کند.

14- نحوه تحقیق (استفاده از چیزی غیر از گوگل و ویکی‌پدیا)

جواب های گوگل این روزها تقریبا برای همه چیز راه حل است، اما همه باید درک کنند که نتایجی که از یک جستجوی ساده دریافت می‌کنید اغلب از منابع علمی (یا حتی معتبر) نشات نمی‌گیرند. ویکی پدیا یک فروم باز است که در آن هر کس می تواند اطلاعات خود را اضافه کند. WebMD، به همان اندازه که مفید است، به هر سوال پزشکی پاسخ نمی دهد. به جای این که فقط به سرچ در گوگل بپردازید، یاد بگیرید که وقتی به اطلاعات عمیق تری نیاز دارید، تحقیقات واقعی انجام دهید.

مهارت های بقا و ماندگاری

15- نحوه حفاظت از ایمنی خود

ایمن ماندن و خودداری از موقعیت های خطرناک، غریزه طبیعی انسان است، اما در اخبار و پیرامون خودمان شاهد هستیم، بسیاری از افراد که مخالف این منطق هستند، خود را در شرایط ناامن قرار می دهند. این کار می تواند شامل هر چیزی باشد؛ مثلا رانندگی کردن با مستی یا پیاده روی شبانه در یک محله نا آشنا. البته گفته ما به این معنا نیست که ریسک پذیر نباشید؛ منتها باید یاد بگیرید که در هر موقعیتی احتیاط کنید، از تماس تلفنی با یک دوست گرفته تا آگاهی از محیط پیرامون خود.

16- آمادگی برای مواقع اضطراری

هنگامی که یک فاجعه مانند طوفان، گردباد، زلزله یا یک بیماری همه گیر جهانی مانند COVID-19 رخ بدهد، آیا می دانید چه کاری باید انجام دهید؟ اگر خانه شما آتش بگیرد یا اگر تصادف کنید چه اتفاقی می افتد؟ آمادگی برای مواقع اضطراری بعضی اوقات ممکن است بسیار ترسناک به نظر برسد، اما داشتن مهارت های اولیه اضطراری و دانستن این که در صورت بروز فاجعه چه کاری می توانید انجام دهید، به شما در رسیدن به آرامش خاطر کمک می کند و شما و خانواده تان را از آسیب در امان نگه دارد. و قطعا تا خیلی دیر نشده، همین امروز برای هر یک از این موارد اقدام کنید!

17- کمک های اولیه

آیا می دانید اگر کسی بریدگی عمیق یا شکستگی استخوان داشته باشد چه باید بکنید؟ آیا می دانید علائم حمله قلبی، سکته مغزی یا ضربه مغزی چیست؟ به عنوان یک مادر، اغلب باید از موارد زیادی اطلاع داشته باشیم و این می تواند مهم ترین نقش ما باشد. اگر احساس می کنید مهارت های شما قدیمی است، یک کتاب کمک های اولیه تهیه کنید. وحشت در موقعیت های اضطراری امری معمول است، اما اگر از کمک های اولیه اطلاع داشته باشید، می توانید به غرایز و دانش خود تکیه کنید و با خونسردی بیش تر به نجات دیگران بپردازید.

18- نحوه زندگی کردن در شرایط قطعی برق

مانند آمادگی در مواقع اضطراری، چشم انداز زندگی بدون برق می تواند کمی دلهره آور و ترسناک باشد. چند نفر از ما اردو می زنیم؟ (یا برپایی چادر در حیاط خلوت؟) توانایی سرگرم شدن بدون فن آوری و یا حتی بدون استفاده از چراغ، تلویزیون و اجاق گاز یک مهارت است که حداقل در صورت قطعی برق در سری بعد، به شما و خانواده تان کمک می کند. و در بهترین حالت، به شما کمک می کند تا بیش تر و بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و برای مدتی از تلفن های همراه خود دور شوید.

19- توانایی خواندن نقشه

با وجود GPS در اکثر تلفن های هوشمند، نقشه خوانی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مهارت منسوخ است. اما گذشته از یادگیری این مهارت برای سم زدایی گاه به گاه دیجیتال، خواندن نقشه بسیار حیاتی است، حتی اگر فقط به این صورت باشد که بتوانید درک اساسی از جغرافیا بدست آورید و مسیرتان را به همان ترتیب پیدا کنید.

هرکسی که سعی دارد مسیر مترو را جهت یابی کند یا وقت خود را در یک منطقه روستایی با سرعت پایین اینترنت گذرانده است، به سرعت متوجه می شود که توانایی خواندن نقشه اهمیت زیادی دارد. مهارت های نقشه خوانی خود را بالا ببرید و یاد بگیرید که در هر کجا که هستید، از توانایی خود استفاده کنید. این کار یک مهارت بی خطر است و می تواند به شما کمک کند که ماشین خود را در یک پارکینگ شلوغ پیدا کنید. همچنین یک مهارت شگفت انگیز برای آموزش به بچه هایی است که به شدت به نقشه GPS اعتماد می کنند.

20- تعمیرات اتومبیل از جمله پنچرگیری تایرها

دلایل زیادی برای یادگیری چگونگی تعویض تایر پنچر شده وجود دارد: این جالب نیست، ممکن است عضو باشگاه اتومبیل رانی باشید و یا در امداد جاده ای کار کنید و یا شاید ماشین ندارید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید. اما به هر حال هر گونه سبک زندگی که داشته باشید، به مهارت های دیگری در زندگی نیاز دارید. با این حال اگر اتومبیل دارید، باید تعمیر و نگهداری از آن را بدانید، حتی اگر صرفا جلوگیری از مراجعه به تعمیرگاه باشد. مهارت های خود را گسترش دهید.

بسته به جایی که زندگی می کنید، پمپ بنزین ها ممکن است متفاوت باشند یا حتی یک چالش واقعی ایجاد کنند. اگر اهل نیوجرسی یا اورگان هستید، ممکن است هنگام سفر به ایالت های دیگر شگفت زده شوید و نتوانید یک ایستگاه کامل برای سرویس ماشینتان پیدا کنید. روی مهارت های اصلی تعمیرات اتومبیل کار کنید تا زمانی که پشت فرمان هستید، احساس راحتی کنید.

21- نحوه نوشتن رزومه و ضمیمه نامه

چه در خارج از خانه کار کنید یا یک خانه دار باشید، درک چگونگی نوشتن رزومه و ضمیمه نامه، یک مهارت حیاتی در زندگی است – به خصوص اگر کارمند باشید. شغل نیمه وقت می تواند به شما کمک کند خانواده خود را تأمین کنید یا مشکلات مالی را کم تر کنید. داشتن یک رزومه خلاق، زیبا و ضمیمه نامه به شما کمک می کند تا بتوانید برای پیدا کردن شغل اقدام کنید. بسیاری از مؤسسات کاریابی، دانشکده ها و مراکز آموزشی، کلاس های رزومه نویسی دارند و بسیاری از آن ها کارمندانی دارند که کارشان بررسی رزومه شما و ارائه نکاتی در این زمینه است.

مهارت های مدیریت پول و درآمد

22- نحوه محاسبه دخل و خرج

توانایی بودجه بندی و مسئولیت پذیری مالی از جمله مهارت های حیاتی و ضروری زندگی است. این که آیا به تازگی برای امور مالی خود برنامه ریزی می کنید یا یک سرمایه دار با تجربه و بدون نیاز به صرفه جویی در هزینه ها هستید، درک بودجه اولین قدم برای دستیابی به آرامش خاطر و امنیت مالی است. این مهارتی است که می توانیم از سنین جوانی بیاموزیم و در طول زندگی آن را گسترش دهیم.

23- چگونه بدهکار نباشید؟

بدهی … در مورد امنیت مالی و پرداخت بدهی زیاد صحبت می کنیم. خلاص شدن از شر بدهی ها، آزادی است که مانند آن وجود ندارد، اما رسیدن به آن جا تلاش زیادی می طلبد. یادگیری زندگی با داشته ها قطعا یک مهارت آموختنی است. یادگیری نحوه پرداخت بدهی، این است که مخارجتان را کنترل کنید و با یک برنامه مدیریت شده برای پرداخت سریع و مؤثر بدهی خود اقدام کنید. ما از آن به عنوان جنگ، کشتار، مقابله و مبارزه یاد می کنیم زیرا واقعا چالش برانگیز است! اما نکته شگفت انگیز این است که با کمی تمرین و اجتناب از بدهی، می توانید پیروز میدان باشید.

24- چگونه می توانید یک خرید عمده انجام دهید

شاید شما قصد خرید خانه، ماشین یا شاید اولین ماشین لباسشویی خود را داشته باشید. هرچه که باشد، باید با نحوه مقایسه قیمت ها آشنا باشید. و این که بتوانید از طریق گزارش های مصرف کنندگان تحقیق کنید و یک خرید هوشمندانه انجام دهید.

25- تعادل حساب بانکی

این یکی خیلی احمقانه به نظر می‌رسد، و تقریبا به این نتیجه رسیدم که از آن در این جا صحبت نکنم، منتها پشیمان شدم. ببینم چند نفر از ما فقط از کارت اعتباری خود استفاده می‌کنیم بدون این که چیزی یادداشت کنیم؟ چه تعدادی از ما صورتحساب هایمان را به صورت آنلاین پرداخت می کنیم یا تنظیم کرده ایم که به طور خودکار از حساب های ما واریز شود و تا زمانی که در صورت حساب های مربوط به بانک نمایش داده نشوند، فراموش می کنیم؟

توانایی ثبت هزینه های خود مهارتی است که شما را در ارتباط با مسائل مالی خود نگه می دارد. این کار شما را به خاطر آن چه که خرج می‌کنید، مسئول نگه می‌ دارد. اگر به متعادل کردن وضعیت مالی خود نیاز دارید، سعی کنید به مدت یک ماه میزان مصرف خود را یادداشت کنید و ببینید آیا در الگوهای هزینه خود تفاوتی مشاهده می کنید یا خیر.

26- مدیریت پول / سرمایه گذاری

یادگیری نحوه سرمایه گذاری عاقلانه پول بعد از پرداخت بدهی ها، یک تجربه بزرگ است. حتی افرادی که پول زیادی برای پس انداز دارند، با سرمایه گذاری و افزایش این پول مشکل دارند. در واقع، راه های “سریع ثروتمند شدن ” بسیار اندکی وجود دارد و بیش تر تلاش های سرمایه گذاری و مدیریت پول باید با دقت مورد بررسی و تحقیق قرار گیرند و با کمک یک متخصص که تمایل شما را درک کرده و خطرات را پیش بینی می کند، کامل شود. آن ها می توانند شما را برای بهترین سرمایه گذاری ها راهنمایی کنند.

27- مذاکره موثر

چانه ‌زنی، چانه زنی، مذاکره – این یک مهارت قابل آموختن در زندگی است که بسیاری از ما از آن فاصله داریم. یادگیری نحوه تجارت، ارائه پیشنهاد و راحت بودن در هنگام درخواست معامله بهتر، می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های شما شود. بعلاوه وقتی با شرایط سخت پولی (مانند درخواست افزایش حقوق) در جایی که مذاکره ضروری و مورد انتظار است مواجه شوید، این کار می تواند یک مهارت ارزشمند باشد. از انجام معامله خجالت نکشید.

به تمرین خود ادامه دهید تا زمانی که احساس راحتی کنید. این یعنی این که “آیا این بهترین چیزی است که می‌توانید ارائه دهید؟” تمرین مذاکره در خرید بزرگ بعدی یا مبادله با یک دوست به شما کمک می کند، هر زمان که فرصتی برای مذاکره در اختیار شما باشد، چاپلوسی را کنار بگذارید.

28- برآورد کردن دستمزد و انعام

بسیاری از متخصصان صنعت خدمات برای بالا بردن درآمد خود و به دست آوردن یک دستمزد قابل قبول برای زندگی، روی انعام حساب باز می کنند. من فکر می کنم بیش تر ما به خصوص برای سرویس دهی خوب می خواهیم فرد سخاوتمندی باشیم، اما گاهی اوقات انجام یک محاسبه سریع وقتی که بیش از چند لحظه طول می کشد، می تواند خسته کننده باشد. بعلاوه همیشه این سؤال وجود دارد، “چقدر انعام بدهم؟” برای مواردی مثل پیشخدمت، سالن ناخن یا اتاق پودر.

درک انعام دادن و یادگیری روش‌ های ساده برای محاسبه آن، از جمله مهارت‌ های نسبتا ساده زندگی برای یادگیری هستند، منتها همه این کارها تفاوت ‌هایی اطمینان بخش از این که شما انعکاس دهنده قدردانی و تشکر از یک کار خوب هستید، ایجاد می‌کنند.

مهارت های خودآگاهی

29- درک شغل، هدف و رسالت شما

درک هدف بالاتر “شغلی” و آن چه شما را به سمت آن هدایت می کند، به ایجاد پایه و اساس برای هر کاری که انجام می دهید، کمک می کند. کارآمدی تنها به عنوان خلاصه اهداف خانوادگی تعبیر نمی شود، بلکه به عنوان خلاصه اهداف و ارزش های شخصی هم قلمداد می شود که به شما کمک می کند تمرکزتان را بر روی مهم ترین اهداف زندگی حفظ کنید.

30- نحوه اولویت بندی و اولویت های شما چیست

همه ما باید یاد بگیریم که مهم ترین کارهای روزانه را چگونه اولویت بندی کنیم، بنابراین می توانیم ابتدا به مهم ترین (و اغلب سخت ترین) کارها رسیدگی کنیم. در ER، که پزشکان و پرستاران آن را تریاژ می نامند، این امکان وجود دارد که یک وضعیت را ارزیابی کنید، آن را بسنجید و متوجه شوید که ابتدا باید به چه مواردی رسیدگی شود. ما از آن به عنوان “خوردن قورباغه” صحبت کرده ایم. کارهای بزرگ، نابسامان و سخت را ابتدا انجام دهید و آن ها را تحت کنترل خود درآورید تا بتوانید به جلو حرکت کنید.

31- درک ارزش های خود

مشابه درک هدف و رسالت، درک ارزش های خود (و امتناع از تضعیف آن ها) از طریق هر تصمیمی که بگیرید، به شما راهنمایی می دهد. اگر صداقت یکی از ارزش های شما است، دفعه بعد که در موقعیت سازش و کاهش خواسته ها قرار می گیرید، هرگز وسوسه نمی شوید که دروغ بگویید – زیرا می دانید صداقت برای شما بسیار مهم است. اگر ارتباطات خانوادگی و همبستگی با آن ها یک ارزش عالی است، پس از آن به عنوان یک راهنما برای تصمیمات خود در مورد فرزندانتان استفاده می کنید. ارزش های خود را یادداشت کنید و هر زمان که با انتخاب سختی مواجه هستید، به آن ها مراجعه کنید.

32- نحوه تمرکز

این مورد دو بخش دارد: اول، چگونگی تمرکز روی یک کار هنگامی که با یک مهلت زمانی یا ضرب الاجل رو به رو هستید و یا وقتی که مجبور هستید کاری را انجام دهید؛ و دوم این که، چگونگی تمرکز روی جهت و مسیر حرکت، اقدامات و اهدافتان، تا بتوانید همیشه با ارزش های خود هماهنگ باشید و به رسالت شخصی خود وفادار بمانید.

33- چگونه می توان حس شوخ طبعی داشت

والدین، هنگامی که بچه ها “تنبیه” می شوند، متوجه موقعیت و پیشرفت آن ها هستند. آن ها می توانند با لحن آرام صحبت کنند، یا طعنه آمیز، قاطعانه و یا با شوخ طبعی حرف بزنند. برخی از والدین هنوز هم با این امر مخالفت می کنند، اما شوخ طبعی در هر شرایطی (و حتی شادی در سخت ترین مواقع) شما را از موقعیتی که در آن هستید، دور می کند. شوخ طبعی می تواند به ما در مقابله با درد، استرس و مشکلات زندگی کمک کند و می تواند موجب یافتن روزنه ی امید شود.

34- اصول آداب معاشرت

روزهای زیادی گذشته در حالی که Emily Post هنوز هم نگران این است که به دلیل عدم استفاده درست از چنگال در سر میز شام مورد قضاوت قرار گیرد (مگر این که خانواده شما بسیار رسمی باشند). با این حال، درک اصول آداب معاشرت، هنوز در جامعه امروز بسیار مهم و حیاتی است. ادب و تربیت به معنای توجه و اهمیت به احساس دیگران است و اطمینان ایجاد می کند که کاری را که توهین آمیز باشد یا موجب رنجش دیگران شود، انجام نمی دهید. (مثل جویدن غذا با دهان بسته و یا کوتاه کردن ناخن هایتان در خانه، نه در اتوبوس!).

مهارت های ارتباطی

35- گوش دادن و برقراری ارتباط در شراکت

برقراری ارتباط در یک ازدواج یا رابطه (و حتی با کودکان تان) با مهارت های ارتباط عمومی بسیار متفاوت است. این مهارت مرتبط با گوش دادن، خود خواه نبودن، همدلی و از عهده گفتگوهای سخت برآمدن بدون تعصب است. کلمات اهمیت دارند، زیرا می توانند مضر یا زیبا باشند. آن ها می توانند ما را به یکدیگر نزدیک تر و به طبع به خدا نزدیك تر كنند، یا می توانند ما را از هم جدا كنند. توانایی فکر کردن قبل از صحبت و بیش تر گوش دادن نسبت به صحبت کردن، ابزارهای ارتباطی هستند که در طول زندگی و در تمام روابط نزدیک به کمک شما می آیند.

36- ارزش گذاری و ابراز احترام

در قلب هر ازدواج موفق، احترام متقابل وجود دارد. بعید می دانم که همه ما ازدواج کاملی داشته باشیم (من که این گونه نیستم!) اما احترام گذاشتن به همسر و پذیرش تفاوت ها می تواند به شما کمک کند تا پیوند شما قوی تر و پویاتر شود. بیاموزید که همسرتان را به چشم یک انسان دارای احساسات، تمایلات و خواسته هایی ببینید که، ممکن است همیشه با شخص شما مطابقت نداشته باشد. درک انگیزه ها و احساسات اساسی و احترام به آن ها، باعث تقویت ازدواج و رابطه شما خواهد شد.

37- ارزش گذاری و ابراز عشق و علاقه

عشق یعنی خرید هدیه و فریب دادن فرزندان و همسرتان، درست است؟ کاملا اشتباه است. عشق بیانگر کیفیت زمان، محبت، بیان و درک است. عشق ورزیدن و دوست داشتن واقعی از جمله مهارت های زندگی است که کار می برد. پس از همه: “عاشق صبور است، عاشق مهربان است. حسادت نمی کند، خودستایی نمی کند، مغرور نیست. باعث تحقیر دیگران نمی شود، خودخواه نیست، به راحتی عصبانی نمی شود، هیچ گونه ظلم و ستمی نمی کند. عاشق از شر و بدی لذت نمی برد بلکه از حقیقت شاد می شود. او همیشه حامی است، همیشه اعتماد می کند، همیشه امیدوار است و همیشه استقامت می کند.”

38- نحوه پذیرش تعریف و انتقاد

قبول هر دو تعریف و انتقاد سازنده کار ساده ای نیست! اغلب اوقات ما نمی توانیم تعریف را با لطف بپذیریم یا آن ها را کم اهمیت می کنیم و خجالت زده می شویم، اما با این وجود بعضی اوقات از انتقادات دلخور می شویم (حتی اگر درست باشند) و آن ها را شخصی می کنیم و به دل می گیریم. اگر هنگامی که از شما تعریف می شود، یاد بگیرید که خیلی ساده بگویید “ممنون” و زمانی که از شما انتقاد می شود، به جای باز خورد سریع (اول انتقاد را ارزیابی کنید، سپس آن را اعمال کنید یا دور بیندازید) می تواند به شما کمک کند.

39- هوش هیجانی یا عاطفی

مادران امروزی احتمالا همه حواشی مربوط به یادگیری اجتماعی – عاطفی را شنیده اند. اگر در دنیای کسب و کار قرار دارید، احتمالا در مورد اهمیت هوش اجتماعی و عاطفی در محیط کار نیز مطالب زیادی را خوانده اید. چرا این گونه است؟ خوب به این دلیل که مردم در می یابند هوش هیجانی به همان اندازه که درک تفاوت های ظریف مهندسی یا فیزیک اهمیت دارد، می تواند مهم باشد.

با افزایش جمعیت انسانی و جهانی تر شدن تعاملات ما، حساسیت نسبت به دیگران، درک احساسات و یادگیری نحوه مهار آن ها به صورت مثبت، می تواند یک مهارت برای ایجاد یا به هم زدن زندگی باشد. خوشبختانه، در طول زندگی می توانید روی هوش هیجانی خود کار کنید و از آن بهره ببرید.

40- نحوه نوشتن پیام با مضمون تشکر

کارت های با مضمون تشکر و قدردانی بخشی از هنر گم شده شما هستند، اما واقعا می توانند روز کسانی که آن را دریافت می کنند، درخشان کنند. آن ها راهی عالی برای ابراز سپاس و قدردانی از دیگران هستند. نوشتن تشکر از دیگران ساده است: از شما به خاطرx ،y ، z تشکر می کنم و به او بگویید که چگونه می‌ خواهید از هدیه و یا نتیجه کمکش استفاده کنید. این مهارتی است که زمان بسیار کمی می برد و معنی و مفهوم بسیاری دارد.

تندرستی و مهارت های سلامت روان

41- تفکر انتقادی + حل مسئله

اگر در دانشگاه کلاس منطق گذرانده باشید یا آن را بعد از این که به عنوان سوال امتحانی مطرح شد، تجربه کردید، پس با منطق آشنا هستید. متاسفانه، این مهارتی نیست که همه داشته باشند. بله، این مهارت زندگی در مورد توانایی شما برای اولویت ‌بندی کارها و هم چنین توانایی تغییر یک وضعیت و تصمیم‌ گیری نیز می باشد. این مهارت در مورد ارزیابی پیامدهای ممکن و ایجاد مهارت ‌های تفکر برای مقابله با دست اندازهای کوچک زندگی است.

برای بهبود مهارت های حل مسئله، برنامه های آموزش مغز مانند Lumosity یا Fit Brains را امتحان کنید. وقتی نوبت به مهارت ‌های حل مساله می ‌رسد، اگر از آن ‌ها استفاده نکنید، از دستشان می ‌دهید. به همین دلیل است که ما به طور مداوم در حال یادگیری هستیم.

42- ترکیب کردن

یکی از مهارت های تفکر انتقادی، توانایی ترکیب کردن بخش هایی از یک مجموعه به روشی جدید و منحصر به فرد است. این مهارت یادگیری، سازگاری شما و نحوه “کنار آمدن با شرایط دشوار” را افزایش می دهد. که بخشی از تجزیه و تحلیل و ارزیابی هر گونه موقعیت خاص است. مانند یک سرآشپز فکر کنید – می توانید اجزای مختلف وعده غذایی را تهیه کنید، آن ها را تجزیه کنید و سپس به روشی جدید و خوشمزه کنار هم ترکیب کنید. در زندگی، این یکی از مهارت های تفکر انتقادی است که “تفکر سطح بالاتر” محسوب می شود … چیزی که اغلب بعد از دبیرستان یا دانشگاه نسبت به انجام آن تنبلی می کنیم.

43- نظم و انضباط شخصی: ورزش و تغذیه

توانایی کافی در نظم و انضباط شخصی برای داشتن انتخاب ‌های سالم در مورد غذا و ورزش، یک مهارت یادگیری است. این بخشی از تفکر “تصویر بزرگ تر” است: رسیدن به این درک که اگر اکنون چیزی بخورید، می توانید بعدا هزینه آن را بپردازید. بنابراین باعث می شود یک وعده غذایی سالم برای خانواده خود تهیه کنید و یا پیاده روی کنید، نه این که بچه ها را با ماشین به رستوران مک دونالد ببرید.

هیچ کس نمی تواند تمام وقت ایده آل باشد، اما وقتی ورزش و تغذیه را خود مراقبتی می دانید و نه مجازات، به تغییر چارچوب کمک می کند. با گام های کوچک، مانند پیاده روی یا اضافه کردن سبزی به هر وعده غذایی شروع کنید و یک ساختار درست پایه گذاری کنید.

44- خود مراقبتی: خواب و بهداشت

ما آن قدر غرق مراقبت از دیگران می شویم که اهمیت خود مراقبتی را فراموش می کنیم. این به معنای، خواب و استراحت است که برای سلامتی بسیار مهم است. همچنین به معنای وقت گذاشتن برای خودتان است – دوش گرفتن، لباس تمیز پوشیدن، آرایش کردن، مدل دادن به موهای خود یا کارهایی که باید انجام دهید تا احساس تمیزی و اعتماد به نفس بکنید و بهترین حالت را داشته باشید. خنده ‌دار است چون، به عنوان یک مادر بعد از این که بچه ‌ها دست ‌های خود را بشویند، حمام کنند و دندان‌ هایشان را مسواک بزنند، گاهی اوقات چنان سرگرم می ‌شویم که فراموش می ‌کنیم به خودمان اهمیت بدهیم. (خب، حداقل مسواک می ‌زنیم).

یک روز برای رفتن به چشمه آب گرم به خود اختصاص دهید یا یک روز را در خانه تجملاتی رفتار کنید. یاد بگیرید که کمی به خود توجه کنید. حتی وقتی سرتان شلوغ است، تمیزی موها، مرتب کردن ابروها، استفاده از ماسک صورت یا پدیکور کردن را فراموش نکنید. شما سزاوار داشتن احساس خوب بودن هستید. در مورد الگوهای مناسب برای خواب و روش ‌های ساده کردن برنامه روتین برای زیبایی خود اطلاعات کسب کنید تا بتوانید از “زمان من” یا زمان مختص خودتان بیش ترین بهره را ببرید.

+1 مهارت زندگی: چگونه می توان خوشبختی را پیدا کرد

زندگی خوب، به معنای پیدا کردن خوشبختی است. در واقع ساده ‌سازی و تمرکز بر چیزهای واقعی و درست در زندگی است که ما را خوشحال می کنند، از جمله مهم‌ ترین آن‌ ها: خانواده، دوستان و ارتباط ما با خدا و خودمان. بنابراین غالبا راه سعادت را فراموش می کنیم. ما با احساسات منفی و این فکر که زندگی منصفانه نیست، درگیر می شویم. خوشبختی به معنای واقعی کلمه می تواند زندگی شما را طولانی تر کند و مطمئنا سلامت و کیفیت زندگیتان را بهبود بخشد. آرزوی من برای هر یک از شما این است که همین امروز خوشبختی خود را پیدا کنید و یک زندگی عاری از هر گونه اعتقادات و احساسات منفی داشته باشید.
هنرفردی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.